Прочтите и письменно переведите со словарем следующий текст.
A Crash of Symbols
By Brian Sewell

Art can now be anything, and anything can now be art. Painting no longer
hangs on the wall, and sculpture has stepped down from podium; painters no
longer draw with the brush, but are praised for "making marks" on
canvases; sculptors have abandoned carving stone and, instead, assemble
the detritus of the builder's yard and rubbish dump; to gain world wide
critical acclaim it is enough to hang a grand piano from the ceiling.
The art of the past is damned so often now by the politically correct
polytechnic school of art history - yet the art of the past has for some
2,500 years concerned itself with the distinctions between vice and
virtue, and with the abstractions of honor, sacrifice, justice, chastity,
fortitude, piety, prudence, temperance and all the other that could
fleshed as figures in painting and sculpture to remind us of what is right
and what is wrong.
This was to be found in the public buildings of Greece and Rome and the
town halls of Renaissance Italy, this is obvious enough in the Albert
Memorial, the murals in the Houses of Parliament, and the Artillery
memorial at Hyde Park Corner - indeed, in the memorials of the Great War
we see the last flowering of art that recognized and embodied the
abstractions of valour, sacrifice and honor.
Now, three generations later, we have become so accustomed to abstract art
that we are incapable of recognizing abstractions. With the neglect of
classical languages, history and philosophy, we have lost the cultural
base on which an understanding of almost all western art of the past is
founded. An alliterate peasant in the Balkans has a better grasp of art's
traditions than most western doctors of philosophy.



2. Поставьте к тексту по три вопроса каждого типа:
1) Общий вопрос
Пример: Does art remind us of what is right and what is wrong?

2) Альтернативный вопрос
Пример: Do sculptors assemble the detritus of the builder's yard or of the
rubbish dump?
3) Специальный вопрос
Пример: Where is the Artillery Memorial?

4) Разделительный вопрос
Пример: We have lost the cultural base, haven't we?

5) Вопрос к подлежащему - What was to be found in the public buildings of
Greece?

3. Выпишите из текста английские эквиваленты следующих русских выражений и
составьте по одному английскому предложению с каждым из них:
А. Получать похвалу за что-либо
Б. Получить одобрение критиков во всем мире
В. Напоминать кому-либо о чём-либо
Г. Привыкнуть к чему-либо
Д. Быть неспособным делать что-либо
Е. Основываться на чем-либо

4. Образуйте форму множественного числа следующих существительных и
напишите их:
a sculptor
a crash
a language
a mark
a canvas
a generation
a story
a base
a peasant
a life
a belief
a mouse
a sheep
a goose

5.Переведите на английский язык следующие словосочетания, обращая внимание
на выражение падежных отношений с помощью предлогов. При переводе
сочетаний, содержащих существительные в родительном падеже, используйте,
где это необходимо, форму притяжательного падежа либо конструкцию с
предлогом of.

А
1) Покрасить дом кистью
2) Мечтать о будущем
3) Писать чернилами
4) Показать дорогу человеку
5) Думать об экзамене
6) Изобретение, сделанное ученым
7) Письмо, отправленное почтой
8) Представить друга родителям

Б
1) книга моего
2) ножка стола
3) собака нашего соседа
4) оценки студентов
5) страницы книги
6) голоса детей
7) запах цветов
8) права женщин